Friday, December 23, 2005

Tärkiää on olla altis!

Tulin tänään kotiin Raaheen Turusta. Kirjotan sen kunniaksi raahen murteella, koittakaa kestää, heh. Täälä pohojosesa on kauhian kylymä, pimiä ja lunta on maasa palijo enempi ku eteläsä. Oli kyllä ihan mukava tulla kotia käymään ja viettämään lommaa.

Mää oon miettiny aika usiasti täsä kuusa tavotteellisuutta. Jos ei oo elämäsä mittää päämäärää eikä mittää mitä ottaa tai tavottellee, heleposti turhautuu ja tylsistyy eikä saa mittää aikaseksi. Mää ajattelen varmaa liian monesti että kaikkien asioitten pittäis tapahtua melekeenku ihtestään...Oon liian mukavuushalunen, varovainen ja jämähän paikoilleni ku en uskalla tai jaksa tehä asioitten etteen työtä. Sitte monesti aattelen, että onkohan tää Jumalan tahto, että voinko nyt ihte alakaa tehä jotaki, jos en koe että Jumala ois erikseen siitä "puhunu" mulle. Suunnittelen ja haaveilen kyllä kaikenlaista, mutta sitte ne noin 80% varmuuella jää tekemättä ja unohtuu... Helepompi sanua ku tehä!

Joku on sanonu että ainuastaan liikkeellä olevaa laivaa voi ohojata. Satamasa on vaikia kääntyä. Mua on vappauttanu tuo ku oon tajunnu että kaikki mun voimavarat ja lahajat on Jumalalta saatuja ja saan ponnistella kaikella Hänen antamalla voimalla ja mennä etteenpäin kohti uusia seikkailuja. Saan myös asettaa ihtelleni tavotteita ja päämääriä, saan toivua ja unelmoija, koko ajan rukkoillen, että Jumala antaa mun sydämelle niitä asioita joita Hän haluaa mulle antaa. Saan ehtiä sitä mihin mut on kutsuttu, kuka oon, mitä mun just tässä elämänvaiheesa kuuluis tehä, mitä Jumala haluais opettaa mulle, ketä voisin palvella? Ku mää oon liikkeellä, Isä sitte johattaa ja näyttää suuntaa mihin mennä ja mitä tullee tehä. Mutta mulla on vappaus olla innokas ja tehä asioita - tai sitte jättää mahollisuuet käyttämättä tai jättää jottain tekemättä. Tärkiää on olla altis!

"Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. "

"Isä vastasi hänelle: Poikani, sinä olet aina minun luonani, ja kaikki mikä on minun, on sinun." Luuk.15:31

Meidän hyvällä Jumalalla on meidän jokaisen elämän varalle suunnitelma, päämäärä ja rajaton määrä mahdollisuuksia joita saadaan käyttää Hänen kunniakseen. On meistä itestä kiinni halutaanko käyttää niitä rikkauksia mitä Jumalalla meitä varten on... - pyytävä saa ja anovalle annetaan. WAU!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home