Sunday, January 01, 2006

Kiitos!

Vuosi sitten uutena vuotena, olin muutamien pitkäaikaisten ystävieni kanssa Oulussa viettämässä uutta vuotta. Ilta oli aika tavanomainen tyttöjen ilta, paljon jutustelua, hyvää ruokaa, mukavaa yhdessä oloa... Vähän ennen klo 24 mentiin sitten ulos kerrostalon pihalle katsomaan ilotulitusta. Siinä vuoden vaihtuessa muistan kun katselin taivaalla olevaa kuuta ja hiljaa mielessäni rukoilin -kaiken sen ympärillä olevan hälinän keskellä- että Jumala sais ottaa koko mun vuoden 2005 käyttöönsä. Omistin siinä sen Hänelle. Muistan miten oli sydämessä sellanen kaipuu lähemmäksi Jumalaa... Ulkona oli kylmä ja palattiin nopeasti tyttöjen kanssa sisälle ja jatkettiin illanviettoa.

Nyt loppuvuodesta (ja useasti vuoden aikanakin) kun mietin kulunutta vuotta, voin vaan ihmetellä miten Jumala kuuli sen mun pienen pienen rukouksen siellä kerrostalojen keskeltä ja todella otti koko vuoden 2005 käyttöönsä! Heti alkuvuodesta alkoi tapahtua mukavia juttuja -menin mukaan meidän srk:n esirukousryhmään jossa pikku hiljaa tutustuin paremmin aivan upeisiin tyttöihin -mm. Petraan, Linneaan, Kaisuun ja Hannaan.. (Helin tunsin jo aiemmin;) ). No sitten olikohan se helmikuuta tai jotain siinä paikkeilla kun saman porukan kanssa pyydettiin prayer zonen porukkaa turkuun pitämään rukous ja ylistys -viikonloppua. Kyseinen viikonloppu oli mulle henkilökohtaisesti tosi merkittävä juttu, mm. ylistys aukes sinä viikonloppuna IHAN uusiin sfääreihin -enhän aikasemmin ollut edes tietoinen ylistyksestä...(Ja tais olla ensimmäinen kerta mun elämässä kun ...huusin:D se oli aika vapauttavaa!!!;D )
Ja kiitän kyllä sydämeni pohjasta Jeesusta, että sain tutustua aivan mahtaviin ja !palaviin! siskoihin ja veljiin, joista on tän vuoden aikana tullut mulle tosi tärkeitä<3 Oon saanu tän vuoden aikana varmaan yli20 tärkeetä ihmistä mun elämään. Aikamoinen määrä!

Siitäpä se sitten kiihtyvällä vauhdilla vaan Jumala alkoi avata itsestään mahtavia uusia puolia ja antoi Pyhän Henkensä toimia minussa, kasvattaen, puhdistaen ja uudistaen.
Jotenkin jokainen päivä on ollu uuden opettelua, opettelua elämään Jeesuksen omana Jumalan valtakunnassa...
Paljon on ehtiny tapahtua ja monissa paikoissa on tullu oltua tämän vuoden aikana, ja jos niistä alkaisin edes lyhyesti kertomaan tulis tekstiä varmaan että koko blogi menis tukkoon:)

Nopeesti pitää kyllä mainita että kesällä mulla ei ollut minkäänlaista kesätyötä ja siltikin jotenkin rahat riitti -ja se oli sellasta Jumalan hoidossa olemista -paranemisen aikaa. Tuli käsiteltyä paljon menneisyyteen liittyviä asioita, mitä oli tosi hyvä purkaa, pyytää anteeksi ja antaa vanhan unohtua ja uuden tulla tilalle!
Heinäkuun lopulla oltiin Kaisun kanssa Nuorten kesässä rakentamassa 24/7 -rukoushuonetta, ja se oli tosi mukava kokemus...Aloin muuten kesällä vähän soitteleen kitaraakin, ja siitä on tullu tosi rakas juttu! Mahtavaa aikaa oli myös porukalla elonkorjuujuhla Kaisun mökillä, luonnon keskellä..:)
Alkusyksy oli jotenki hankalaa aikaa, mutta siitäkin selvittiin! marraskuussa pääsin kahdeksi viikoksi Michael Howardin "apostoliseen johtajuuskonferenssiin" ja siellä sitten saiki olla melkoisen ravistelun (hyvässä mielessä!) kohteena pari viikkoa. Se oli mulle merkittävää aikaa, ja monia asiaoita aloin ajatella uudesta näkökulmasta. ja tohon konffaan liittyi myöskin tarina siitä miten Jumalaan voi luottaa raha-asioissakin!:)

Ja voisin kyllä jatkaa tätä kirjottelua vaikka kuinka pitkään, mutta sanotaanko että Jumala totisesti otti koko mun vuoden 2005, ja teki ihan käsittämättömän paljo juttuja mun elämässä...

*******************
Kiitos Rakas Jeesus!
*******************

ps. Ja Jeesus, saat myös vuoden 2006.... :)




3 Comments:

Blogger K said...

On ollu ihanaa, että oot mun elämässäni! On vaan ollut niin hienoa jakaa sun kanssa viime vuosi. Siunatkoon Jumala sun vuoden 2006, olkoon se täynnä Jumalan tuntemista ja Hänen rakkauttaan! <3 Love you!

4:20 AM  
Blogger Heli said...

Kiitos iskälle, että oon saanu olla osa sun elämää viime vuoden. Kuinka paljon oonkaan saanut sulta, niiiiin paljon, kiitos kaikesta. Rakastan sua <3

4:22 AM  
Blogger Mari said...

<:) hmmm, rrrakastan teitä kullat! Kiitos teille! ja mitä kaikkea ihanaa saadaankaan tänäkin vuonna yhdessä kokea! *ei malta odottaa..*:)

2:33 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home