Tuesday, September 05, 2006

what can I say

Koulu alkoi tänään. Oli ihana kesä..! Viikko sitten kotiuduin Turkuun Helsingistä Helin luota, Riihimäeltä velipoikien tyköä, ja viikon mittaiselta Ahvenanmaan reissulta. Junassa tullessani Jumala sanoi, että mulle on yllätys odottamassa kotona. Hmm!? Asunnolle päästyäni tapasin heti uuden kämppikseni, Natashan Venäjältä! Vähän olin rukoillutkin, että saisin vaihtarikämppiksen, jotta saisin puhua enkkua päivittäin :). Kansainvälistymistä on selvästi ilmassa... Samaan syssyyn tutustuin nimittäin naapurin ranskalaispoikaan, joka on asunut jo vuoden suomessa, mutta en vaan aiemmin oo kunnolla jutellut sen kanssa. Alan tuli syömään mun synttärikakkua! (By the way, täytin lauantaina kunnioitettavat (älkääs naurako siellä..) 22vuotta.) Hänen kautta tutustuin sitten toiseen naapurin poikaan, saksalaiseen vaihtariin, ja lisäksi toiseenkin ranskalaiseen. Oon myös pitänyt yhteyttä sellaseen kiinalaiseen, johon satuin törmäämään bussissa puol toista vuotta sitten..? Se haluu tulla mun kanssa meidän seurakuntaan katsomaan minkälaista siellä on! Natasha kävi jo tutustumassa viime sunnuntaina :). Niin ja tuon kiinalaisen kautta tutustuin toiseenkin kiinalaiseen, joka haluaa oppia suomea...chattailen siis kiinalaisen kanssa suomeksi, that's something!
Tänä syksynä aloitan lukemaan kehitysmaatutkimusta. Englanniksi! Tähän mennessä oon ainoastaan lukenut englanniksi, nyt pitää sitten selviytyä tenteistäkin ilman suomea...Jumala mua siinä auttakoon! Mutta oon tosi innoissani. Tästä seuraa jotain tosi hyvää ja hedelmällistä.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

AAAAAAAAAAA, mari, kehitystyötutkimus!!! AAAAAAAAAAAA. sun täytyy opettaa mulle kaikkikaikkikaikkiiaiaiaiaiaia. Kävin tänää just lainaa pinon kirjoja kehitysyhteistyöstä ja ihmisoikeuksista, globalisaatiosta ym. En vielä tiedä mitkä niistä luen, Jeesus saa auttaa valkkaamaan.

Raks,
hanna

1:07 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home