Saturday, December 02, 2006

kiitti ystävät

Jos mun ympärillä ei olis kymmeniä innostuneita ja Jeesuksen ihanuudesta hullaantuneita ystäviä, siskoja ja veljiä, mä en olis sellainen kuin nyt olen. eläisin tosi erilaista elämää. olisin paljon arempi, pelokkaampi, ujompi, tylsempi ja epävarmempi. En uskaltais laulaa ääneen, rukoilla ääneen, en osais ottaa rakkautta vastaan, en osais huutaa (äänenkäyttö on tosi vapauttavaa, hehee :D), en pystyis näyttämään suuttumusta tai vihastumista, en kykenis avoimuuteen, enkä varmasti olis niin kiinnostunut Jeesuksesta kuin nyt oon.
Mä oon elänyt viimeiset kaks vuotta sellaista nousukiitoa Jumalan ja itseni tuntemisen suhteen, että välillä ihmettelen itsekin, kuinka tämä päivästä toiseen kestävä INTO vaan kestää ja kestää?! Voin huoleti viettää päiväkausia raamattua lukien, rukoillen, pohdiskellen ja jutustellen. Haluisin viettää aikaa enemmän ja enemmän ylistyksen pyörteissä, Jumalan ihanuutta katsellen. Tämän kaiken saa aikaan tietenkin Pyhä Henki, kiitos siitä hänelle. Mutta on olemassa myös erityinen kanava, mitä pitkin Jumala tahtoo osoittaa meille rakkauttaan, innostaa ja rohkaista meitä päivittäin. Nimittäin toiset uskovat. Ja nämä mun innostuksen täyteiset kaks vuotta oon nimenomaan viettänyt syvässä uskovien yhteydessä.
Mä oon varma, että tässä piilee yksi salaisuus uskon tuoreena pysymiseen ja ensirakkauteen. Kun meillä on elävä ja aito suhde Jumalaan ja toinen toisiimme, tuli, joka meissä jokaisessa palaa, roihahtaa suuremmaksi kun sydämemme kohtaavat. Jumalaan keskittyminen ystävien kanssa on luonnollista, kun jokaisella on henkilökohtainen elävä suhde Häneen.
Miksi seurakunnissa ei tänä päivänä löydy intoa ja paloa? Koska ei löydy aitoa ystävyyttä ja elämän jakamistakaan, rakkauttaaaaaa. Luulenpa, että meidän kulttuurin yksi kompastuskivistä on juuri tässä. Me ei osata olla ystäviä toinen toisillemme. Ihmiset on irrallisia yksiköitä, jotka silloin tällöin ohittavat toisensa. Kukaan ei yksin jaksa kovin kauaan palavana... tai ainakin se on varmasti harvinaista. Ja Jeesus puhuu, että uskovien yhteydestä ja rakkaudesta meidät hänen omiksi tunnistetaan! Voi Jeesus, haluuuuuuuun olla innostamassa tässä maassa uskovia elämään elämäänsä TÄYSILLÄ sinulle! Ja pysymään siinä, eläen läheisessä rakkaussuhteessa muiden uskovien kanssa!
MUTTA HEI KIITTI YSTÄVÄT!!!!!!

1 Comments:

Blogger Heli said...

Toi on niin totta! Ja ihan SUPERiso kiitos itsellesi ihana rakas ystävä <3

5:07 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home