Friday, December 22, 2006

Jeesus on maailman valo

Oon Raahessa. Äiti varas mulle alkuviikosta ajan kosmetologille, ja vasta kolmas yritys tärppäs. Eilen sitte suuntasin sinne... Paikka oli yhden kerrostalon kellarissa. Heti kun avasin oven ja astuin sisään eteiseen, mulle tuli sellanen epämääräinen fiilis. Ilmapiiri siellä paikassa oli outo. Nainen, joka sen paikan omistaa, johdatti mut sisään toiseen hoitohuoneeseen. Joka paikassa oli enkelikoristeita, joiden keskellä paloi kynttilöitä, suihkulähde lorisi yhdessä nurkassa ja taustalla soi sellasta ihmeellistä musiikkia. Mä oli heti varpaillani ja mietin lähdenkö samantien pois. En kehdannu, vaan seurasin kiltisti sitä naista :D.
Siinä tuolissa sitte ne naamiot naamalla makasin ja tunnustelin oloani. Mun silmillä oli sellaset laput, joten en nähny mitä se nainen puuhaili siinä vierellä... Mielikuvitus laukkas ja ajattelin et se tekee varmaan jotain loitsuja, heh :D. Aika kauan meni hiljaisuudessa, rukoilin vaan että Jumala avais jonku keskustelun missä voisin selvittää mistä jutusta siinä levottomassa olossa oli kyse. Mä sitte kysäsin siitä musiikista, että onko se meditointimusiikkia... Nainen vastasi naurahtaen -Eei, tämä on vaan rauhoittavaa musiikkia... Mä jatkoin: "Onko sulla jokin vakaumus tässä kun sulla on täällä noita enkeleitä..?" Nainen: "Eei sillä tavalla.. Enkelithän tuo suojelusta, varjelusta, turvaa..." Mä vaan kommentoin siihen, et "Niin, siksi vaan ajattelin kun nykyään on niin monenlaisia hoitoja..." Se nainen oli hetken hiljaa, ja sitten kysyi, oonko ite ollu mukana sellaisissa..? Sanoin, etten ole, mutta olen lukenut... Siihen se sitten paljasti, että "Joo, minä teen myös sellaisia enkelienergia -hoitoja ja olen myös reikihoitaja." HUH! Arvasin!
Tuli kyllä aavistuksen hermostunut olo, kun tajusin et saman naisen käsien kautta, joka hieroo mun naamaa, lähtee jotain enkelienergioita... Kyselin lisää siitä, ja sanoin sitte sille, että koin sisään tullessa että täällä paikassa on jotain sellaista.. Se kysyi mistä sen tunsin? Ja kerroin sille ihan suoraan että tulin hengessä levottomaksi. Se oli yllättynyt, mutta pohti sitten, kuinka "siellä missä valoa pyritään edistämään, pimeys yrittää valloittaa alaa voimakkaammin." Se kertoi kuinka tietää, että on olemassa hyvää ja pahaa (voimaa?), ja kuinka on tärkeää niitäkin enkelihoitoja tehdessä, että ollaan ainoastaan sen hyvän kanssa tekemisissä...
Mä sitten aloin kertoa sille omasta uskostani, ja siitä, kuinka uskon, että on olemassa Pyhä Henki, jonka kautta hyvyys ja valo leviää.. Henget, jotka ei oo alisteisia Pyhälle Hengelle, on pimeyttä. Se oli tosi kiinnostunut, kyseli lisää uskostani ja kuinka olen sen löytänyt ja puhuin tosi suoraan! Huomasin, että se oli jotenki otettu siitä mitä puhuin, Jumala antoi viisautta. Ja se ihaili kuinka mä kuulemma "olen niin pitkällä näissä asioissa." Sitte kun se hoito-operaatio loppu, ja olin maksamassa, mä kysäsin siltä et mitä jos rukoiltais lopuksi..?:D Se oli vähä hämillään ja sanoi: mulle ei oo kyllä kukaan asiakas ennen ehdottanu rukoilua! (se oli 50vuotias, 17vuotta pitäny sitä putiikkia!) Mä vaan nauroin ja sanoin, että haluisin siunata sitä.. Ja siinä niiden enkelihärdellien, kosmetiikkapurkkien ja new age-musiikin seassa sitte rukoiltiin, ja mä suoraan vaan puhuin kielilläki, se tuntui niin luonnolliselta! Siunasin ja rukoilin sitä, että Jumala avais sen silmät näkemään mikä on hyvää ja mikä ei..
Aamenen jälkeen toivoteltiin hyvät joulut, ja lähdin laittaan takkia päälle.. Kohta se ilmestyi ovenrakoon, ja kysyi kiinnostuneena, "..Mitä se oli se kieli, jota tuossa puhuit..?" Mä kerroin, että se on kielillä puhumista, armolahja, rukouskieli, jonka oon saanu Jumalalta. Kerroin, kuinka se on välillä oikea kieli, esim. ranskaa, jota en oo koskaan opetellu, tai välillä se on taivaallinen kieli. Nainen sanoi silmin nähden arvostavasti: "Onpa erikoista...!"

Hymyilin vaan, ja tein lähtöä, jolloin se nainen vielä huudahti mun perään: "Sinä tuot kyllä paljon valoa tänne!"


***
Olin kyllä vähän pihalla koko eilisen päivän ton jälkeen. Varsinki sieltä kellarista kun pölähdin pihalle. Se ihme tunnelma siellä paikassa oli niin kokonaisvaltainen. Jumala kuitenkin suojeli, ja antoi rauhan. Tää oli kyllä mulle vahvin vastaavanlainen kokemus. Jumala näköjään opettaa hengellisestä todellisuudesta pikkuhiljaa. Ei se mikään kevyt todellisuus ole kyllä.. Paljo rukousta tarvitaan, ja vahvistumista Jeesuksessa. Sitä mä kyllä pyydän Herra, että osaisin kristallin kirkkaasti kertoa tuollaisille ihmisille totuudesta, ilman kiemuroita tai ihmismielen tuotoksia. On taitolaji puhua totuutta rakkaudesta käsin. Helposti itse "kaunistelee" totuutta, kun ei tiedä loukkaantuuko toinen. No Jeesus, opeta mua!

***

Joh 8:12 "Minä olen
maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo."
Joh 12.46 "Minä olen valo ja olen tullut maailmaan siksi, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. "
Fil 2.14-16 "Tehkää kaikki nurisematta ja empimättä, jotta olisitte moitteettomia ja puhtaita, nuhteettomia Jumalan lapsia tämän kieroutuneen ja turmeltuneen sukukunnan keskellä. Te loistatte siinä kuin tähdet taivaalla, kun pidätte esillä elämän sanaa (/pysytte elämän sanassa).
***

5 Comments:

Blogger K said...

Huippua!

Seon jännä, miten tollaset hengelliset ihmiset on niin avoimii kuulemaan uskosta. Mut on ne sit aika haastaviiki, ku vihollinen on onnistunu valehtelemaan niille, et niiden"energiat" ja muut ois hyvää. Ihan huippuu, et viel rukoilitki siellä. Ja julistit Jeesusta. Voit todella olla ihan varma siitä, että Jeesus varjeli sut siellä kaikelta väärältä.

12:27 PM  
Blogger Mimosa said...

Oi Mahtavaa! Jeesus vetäköön vaan sitä naista puoleensa. Prayer is the greatest thing!

8:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

Juteltuani ihmisten kans taidan tietää mikä tuo paikka on missä kävin... Ihanaa että uskalsit olla noin rohkea ja avoin, ehkä se nainen alkaa miettimään näitä asioita vähän tarkemmin!

Siunausta loppuvuoteen!

10:28 AM  
Blogger laura said...

hurraa hurraa mari. sä oot kyllä aikamoinen pakkaus. pidän susta girl.

9:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

hei, kirjota siitä kun kävitte siellä eduskunnassa (jos siis kävitte). kiinnostaa kuulla. tai soita :)

1:06 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home