Monday, January 09, 2006

Buenas tardes, me llamo Mari!

Turussa taas! Oli hyvää aikaa pohjosessa, mutta kaks viikkoa tuntu kyllä kahdelta kuukaudelta! Tänään alko koulu. Mulla on jopa 16 tuntia viikossa koulua tässä jaksossa, mikä on ihan käsittämättömän paljon kun vertaa aikasempiin lukujärjestyksiin, missä välillä on ollu jotain 4 tuntia viikossa. Mutta mutta -mä oon ihan innoissani koulusta ja elämästä, kaikesta uudesta...Ja täälä on jo niin valosaakin päivisin(kun vertaa pohjoseen) että tuntuu jo ihan keväältä! Ja mä alotin tänään myös espanjan alkeet, ihanaa:).


Tähän samaan syssyyn yksi pieni toive kyllä kaihertaa mun sydäntä...Että saisin TUNTEA Isän Jumalan, Hänen poikansa Jeesuksen ja Puolustajan, Pyhän Hengen. SYDÄMESTÄNI.
Mä oon huomannut että niin usein moni asia Jeesuksesta jää vaan pään tiedoksi eikä ikinä mene syvemmälle, sydämen tasolle. Mä voin lukea tuntikausia Raamattua, lukea puhuttelevia hengellisiä kirjoja ja kuunnella opetuksia ja vaikkapa vanhempien kristittyjen kokemuksia, mutta jos kaikki se jää vaan "toisen käden tiedoksi" Jumalasta, niin se ei kyllä oo yhtään mitään... Se on pelkkää faktaa, sanoja ja tietoa johon mulla ei oo aitoa kosketuspintaa. Se jättää mut kylmäksi ja tyhjäksi.. ja nimenomaan minut itteni, mun sydämen. Mun pitää päästä jotenkin ite osalliseksi ja mukaan kaikesta siitä puhutusta, jotta sillä oikeasti olis mulle vaikutusta tai merkitystä.
Sanan pitää tulla eläväksi, Hengen pitää olla siinä mukana.

Kuka ja millainen Jeesus on?
-Luen kyllä Raamatusta ja siellä kerrotaan paljon asioita Jeesuksesta. Ja uskon että ne kaikki on totta ja pitää paikkansa. MUTTA millainen on se Jeesus, jonka minä tunnen? Niin, että se ei oo vaan tietoa, vaan että se on aitoa tuntemista. (Mietin, että Jos yhtäkkiä kaikki Raamatut katoais -ainakin mun ulottuvilta- niin että en vois tarkistaa sieltä että pitääkö tämä luonteenpiirre( :) ) Jeesuksesta paikkansa, niin mun tulis tuntea Jeesus "aika" hyvin, että voisin todistaa muille millainen Jeesus ON. Koska epäaitouden ja epäröinnin huomaa heti! Ainoa keino on tietenki Pyhä Hengen kautta tuntea Jeesus, joka on elävä persoona. Siksi kai henkilökohtaiset todistukset on niin puhuttelevia koska ne on aitoja kokemuksia tästä elävästä Jumalasta, ei pelkkää kuulopuhetta...)

Job, joka oli "kunnon mies, rehellinen ja jumalaapelkäävä" ja Jumalan suosiossa, ja joka ei edes silloin kapinoinut Jumalaa vastaan kun hän menetti lapsensa,omaisuutensa,terveytensä ja kunniansa (Osoittaa mun mielestä Jumalan tuntemista isolla T:llä...), sanoi Jumalalle sen jälkeen kun Jumala itse oli puhunut hänelle: "Nyt minä YMMÄRRÄN--. Vain korvakuulolta sinut tunsin. Nyt ovat silmäni nähneet sinut." Job 42:2,5

Mä haluan tuntea Jumalan, haluan ymmärtää, haluan nähdä mun sydämen silmillä Jeesuksen. Niin monessa mielessä mä tunnen Jumalan vaan korvakuulolta, ilman omaa henkilökohtaista kokemusta...Niin monesti mä toimin vaan opittujen tai totuttujen tapojen ja lakien mukaan -pelkän tiedon perusteella- ilman että mä sydämessäni opettelisin tuntemaan Jeesusta ja kysyisin: Jeesus, mitä sinä tahtoisit, miten sinä tämän tekisit?


Mikä voi olla sen vertaista kuin Ainoan Todellisen Jumalan tunteminen? Mihin sitä voi verrata!

Ja se on mahdollista! Es posible!:)







0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home