Tuesday, February 14, 2006

teetä intialaisittain

Meillä oli eilen illalla vieraita. Special guests from India. Tähän liittyy ihan hauska juttu.. tai siihen miten ne vieraat pääty meille. Mä oon viime kesästä lähtien silloin tällöin nähny täällä turussa sellasen turbaanipäisen miehen. Siihen kiinniittää väkisinki huomiota, kun se turbaani on niin erikoinen ilmestys näillä main. Jossain vaiheessa mä huomasin miettiväni, että onkohan se mies yksinäinen kun se näyttää aina liikkuvan yksin (heh, mä oon aina tällainen :D). Yhtenä päivänä se sitten taas tuli mua vastaan kun pyöräilin kaupungille, ja päätin tervehtiä sitä ohimennen ja jatkoin matkaa.
Meni ehkä viikko eteenpäin, ja olin lähdössä koulusta kotiin. Huomasin sen miehen kävelemässä samaan suuntaan mihin olin ite menossa. Mä mietin, että pitäisköhän mun mennä jutteleen sen kanssa -mutta sanoin sitte Jumalalle että "jos se ohittaa mut, niin mä sanon sille jotain, muuten en sano mitään :D..." mä pyöräilin kotiin kiireen vilkaa ja unohdin koko asian. Päätin sittenkin piipahtaa sparissa kotimatkalla, ja kun olin maitohyllyllä, niin eiköhän se sama mies viiletä mun ohitseni perunoita ostamaan. Mä ajattelin että no niin, tässä sitä nyt ollaan, mitä ihmettä mä meen sanomaan sille!? No ei mun tarvinut onneksi keksiä mitään epäluonnollisia keskustelunavausrepliikkejä, kun se ehti ite tulla kysymään multa että "excuse me... mitähän nämä mahtavat olla suomeksi (osoitti jotakin kummallisia juureksia mitä mä en ollu koskaan nähnytkään:D )"... Sitten siinä rupateltiin hetken aikaa ja mä innostuin kun kuulin että se on intiasta! Se pyysi mua teelle, mutta me sitten sovittiin että se tuleekin tänne meille. Se asuu melkeen meidän naapurissa.
Mun rakas kämppis päätti pyytää erään toisenki intialaisen samalla kertaa meille kylään, ja eilen ne sitten oli meillä teellä :). No tietenkin ne sitten tunsivat toisensa nämä pojat :D. Eikä se herra turbaani taida yksinäinen olla, hyvä. Mutta meillä oli tosi kiva ilta, ja sain kuulla paljon uusia asioita intiasta! Mua on kiinnostanut koko ajan tietää että miks tää toinen käyttää turbaania joka paikassa - mutta kävi ilmi että hän on sikhiläinen, joten ilmeisesti siitä syystä. Toinen poika oli hindu. Mua olis NIIN tehny mieli udella niiltä tarkemminkin että mihin ne uskoo, mutta ehkä ens kerralla :).

Tässä mun naapurustossa asuu tosi paljon vaihtareita, ja ois kyllä kiva tutustua useimpiinki heistä...

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

sinoot niin tuommonen elävä ja iloinen ja ja semmonen! minäki tahtoisin, voin myöntää, että olen kade :)

1:43 AM  
Blogger laura said...

eikä, kuulostaa niin huipulta!!

5:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

hei mari! :)
kiva lukia täältä et sulla menee hyvin, ku en oo kuullu susta niin piitkään aikaan mitään.

-kiitos ystävänpäiväviestistä!

-maikku-

6:57 AM  
Blogger Mari said...

voi ihanaa kun ootte kommentoinu!!:) hymyilen täällä hymy korvissa!
laita Hanna mailia joku päivä jos vaan voit, samoin Maikku,ois ihana kuulla kuulumisia! Tiedätkö onko Lauriksella sama numero ku öö, pari vuotta sitten?:D kauheeta kun aikaa menee niin nopeesti!

9:00 AM  
Blogger Hana said...

pian pian :) http://emppa.blogspot.com

2:18 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home