Monday, January 23, 2006

Totuus tekee vapaaksi!


"Te opitte tuntemaan totuuden ja totuus tekee teistä vapaita." Joh.8:32


Olipas taas upee viikonloppu. Jumala järjestää ihania kohtaamisia perheväelle, ja ihmettelen vaan sitä kuinka paljon Jumala tahtoo eheyttää ja opettaa meitä. Meillä oli siis Hannan läksiäiset kun Hanna lähtee Etelä-Afrikkaan puoleksi vuodeksi...sniif.<:)
no joka tapauksessa jäin pohtimaan totuutta... sitä kuinka Jumala on totuus ja totuuden sana on ilmotettu meille Raamatussa. Ja Jumalan valtakunta on siinä totuudessa elämistä. Kuinka vaikeeta kuitenkin mun syntiselle luonnolleni on uskoa sitä mikä on totta. Totuus tuntuu musta monesti liian hyvältä ollakseen totta! Valheet pettää mua, yrittää saada mua elämään harhassa, vankeudessa, epävarmuudessa ja pelossa. Mutta Jeesus sanoo: Totuus tekee teistä vapaita! Halleluja! Mun ei tarvi elää valheiden kahleissa eikä harhassa vaan "Älkää valehdelko toisillenne. Olettehan riisuneet yltänne vanhan minänne kaikkine tekoineen ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen."Kol.2:9-10 On tosi tärkeetä tietää kuka olen Jeesuksen silmissä. "Jokainen, joka on Kristuksessa on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle! 2.Kor5:17
Jeesuksella on aina parhaat suunnitelmat ja keinot opettaa :)...Sunnuntaina tyttöjen kanssa päätettiin puhua totta toisillemme, ja tehtiin niin että sen sijaan että oltais rukoiltu toisten puolesta, puhuttiin hyviä asioita toisistamme ja nimenomaan totuutta toistemme elämään. "Ajatelkaa kaikkea mikä on totta, mikä on kunnioitettavaa, mikä oikeaa, puhdasta, rakastettavaa ja kaunista, mikä vain on hyvää ja ansaitsee kiitoksen."Fil.4:8
Vuorotellen jokainen oli puheiden kohteena, ja sai melkoisen annoksen Jumalan ja sisarten rakkautta. Mun vanha luontoni olis halunnu juosta karkuun sitä tilannetta, sillä se oli aika vavisuttavaa kuunneltavaa... Sydämessä oli aikamoinen mylläkkä koko sen hetken ajan, kun päätin että tällä kertaa uskon ne asiat tosiksi enkä suostu kuuntelemaan valheita, jotka sydämessä yrittää saada mut epäilemään että voiko tää olla totta? Mutta mä olen uusi luomus Jeesuksessa, ja haluan löytää mun uuden identiteettini ja vahvistua siinä. Joten aion uskoa totuuden myös itsestäni!
Ja todellakin totuus on se, mikä tekee vapaaksi. Totuus vapauttaa mut olemaan se kuka oon, totuus antaa mulle varmuuden siitä kuka Jumala on, ja saan turvallisesti ja luottaen elää ja seistä totuuden kalliolla joka ei horju koskaan!

Älä ole epäuskoinen vaan usko! Joh.20:27

Ja jossain sanotaan: Usko ainoastaan!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home