Friday, February 10, 2006

"Lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta" Luuk18:16


Woou....!!! Mulla ois ihan kauheesti kaikkea kerrottavaa mutta en tiedä mistä alottaisin:)
No alotan pyhäkoulusta...:) kun mä oon tosiaan nyt alkuvuoden ja vähä viime vuoden puolella käyny Turussa kansainvälisessä metodistiseurakunnassa, "metskulla", ja kokenu että se ois sellanen paikka mihin Jumala halus mut johdattaa, sisko Miakin on kokenu paikan omakseen... Siellä oli pari viikkoa sitten sunnuntaina saarna aiheesta Jumala luojana -ja siinä tuli sitte puhetta siitä, kuinka lapsilta ei sais riistää niiden vilpitöntä uskoa Jumalaan kaiken luojana -koska jos aletaan kyseenalaistamaan jotain niin perusjuttua Raamatusta kuin maailman luominen, niin ollaan kaukana totuudesta. Metskun pastori pyysi sitten kaikkia lapsia sinne seurakunnan eteen ja siunattiin niitä, nimenomaan siinä että se usko mikä niillä on sais tosiaan säilyä, vaikka koulussa opetetaan evoluutioteoriaa jne.
Siinä siunauksen aikana mä koin sitä minkälainen Jumalan sydän on niitä lapsia kohtaan. Ja että jos me aliarvioidaan tai vähätellään lasten merkitystä niin me vähätellään jotain mitä Jumala arvostaa ja rakastaa -sanotaanhan raamatussakin että lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta. Ja itse asiassa Raamattu on täynnä sitä kuinka Jumala on Isä, Jeesus on Poika ja kaikki jotka uskoo Jeesukseen on Jumalan lapsia, ja siksi mäkin puhun siskoista ja veljistä kun on kyse uskovista.
Mä olin sinä sunnuntaina jo aiemmin miettinyt että mun kuuluis mennä metskun pyhäkouluun avustajaksi --mutta en puhunu siitä kenellekään mitään vielä. Seuraavalla viikolla tuli sähköpostiviesti sieltä seurakunnasta että ne tarvis nimenomaan pyhäkouluun vetäjiä ja että niillä on parin viikon päästä palaveri siitä, mitä lasten kanssa alettais tekemään kun pyhäkoulujuttu ei oo toiminut nyt vähään aikaan niinku sen pitäis..
Mä menin sitten sunnuntaina katsomaan niitä lapsia, ja voi että rakastuin niihin kaikkiin! ihania lapsia:) ajattelin heti että ne on mun pikkusiskoja ja veljiä ja niistä tulee rakkaampia ku opin tuntemaan ne hyvin.
sitten eilen, oltiin Mian kanssa yhden ihanan perheen luona Turun saaristossa, perheen jonka luo Jumala on johdattanu meidät ihmeellisesti... Siellä oli myös metskun pastori ja Usasta eräs nainen, profetaalinen esirukoilija. Mä olin tosi otettu että pääsin tapaamaan heitä kaikkia lähemmin, ja oli niin siunattu ilta! sain tosi paljon rohkaisua ja vahvistusta, ja jotenkin sen näkeminen että on aikuisia, kypsiä uskovia, jotka palaa Jeesukselle --on ihan mahtavaa! Ja se kuinka ne kohteli meitä nuoria, tosi rakastavasti ja kuunteli meitä! upeeta, että mä saan tutustua heihin, kiitos Jeesus! Koska niin se kuuluis Jumalan perheväessä mennäkin, että isien sydämet kääntyy lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen (mal.3:24). Me Jeesuksen omat ollaan perhe, meillä on sama ihana Isä.

Mutta sitten niihin lapsiin... Illan aikana syntyi jotain uutta... Me oltiin siinä Mian ja perheen poikien johdolla ylistelty koko porukalla, ja kun sitte oli puhetta perheestä, isistä ja äideistä ja sisarista ja lapsista, niin Mialle ja mulle ehdotettiin, että haluttaisko alkaa lasten kanssa ylistämään metskulla... Se on niin siistiä kun asiat alkaa loksahdella paikoilleen -- tosiaan ei ne tiennyt että mäkin olin jo käyny pyhäkoulussa tutustumassa niihin lapsiin!! Se vaan tuntu niin oikeelta ja hyvältä, että saa nähdä kuinka Jumala vie tätä juttua eteenpäin, saa rukoilla viisautta :). Mulle vaan tuli heti mieleen että jes, nyt saan tehdä iloista meteliä lasten kanssa! Riemuita Jumalasta.

JOo, mutta niin miljoona muutakin asiaa kyllä tapahtu eilen ja on tapahtunu, että oon ihan taas yllätetty Jumalan rikkauksista ja hyvyydestä ja siitä kuinka Hän antaa enemmän ku me osataan edes pyytää!!
Halleluja!

1 Comments:

Blogger jaky82 said...

Kiitos kommentista blogissani Mari-sisko:)

Oli oikein mukava lukea taasen sun kuulumisia! Herra todella järkkää asiat ihmeellisesti. Toi kuulostaa loistojutulta, et alkaisitte ylistää Mian ja lasten kans porukal. Itsekin olen ollut todella kiitollinen Herralle viime aikoina ja aion summata kokemukseni, kun saat aluksi muutettua itseni YO-kylään.

8:39 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home