Sunday, March 05, 2006

sisko, täti ja serkku

Mulla oli kauan odotettuja vieraita viikonloppuna. Iso-sisko tuli junalla pohjoisesta, täti lännestä ja serkku täältä Turusta, ja vietettiin ihana viikonloppu yhdessä. Nyt mulla on kaapit (ja maha) pullollaan ruokaa, kun sukulaiset oli tietenkin huolestuneita, että riittääkö opiskelijalla rahaa ruokaan ja ne halus välttämättä ostaa mulle vaikka mitä. Ihanaa huolenpitoa:).
Tänään mä vein vieraat vierailulle meidän seurakuntaan, jossa oli vähän normaalista poikkeava kokous. Siellä oli ylistystä suurimmaksi osaksi, kun Turussa alkoi sellanen ylistysviikko. Jumalan omat kokoontuu ylistämään Herraa musiikin ja tanssin avulla viikon ajaksi vuorokauden ympäri! siis ei siellä tietenkään samat ihmiset oo koko aikaa, vaan ihmiset vaihtuu... Idea on lähtöisin 24-7 (24tuntia, 7vuorokautta) -rukoushuone liikehdinnästä, joka on kait englannista alunperin. Tarkoituksena on rakentaa rukoushuoneita erilaisiin tiloihin viikon (tai pidemmäksi) ajaksi, joihin ihmiset voi sitten tulla piirtämään, maalaamaan, rukoilemaan ja etsimään&kohtaamaan Jumalaa. Näitä rukoushuoneita on Turussa ollu useita, mutta tämä "ylistyshuone" on ensimmäinen.

Sisko ja täti ihmetteli ja tykkäs vapaudesta mikä siellä kokouksessa oli. Siis vapaus ylistää tanssimalla, soittamalla ja laulamalla...Voi että mun sydän tahtoo nähdä sen päivän kun Jumalan omat vapautuu iloitsemaan ja riemuitsemaan Jeesuksesta täysin sydämin... Mun sisko on just liittynyt oman seurakunnan ylistysryhmään, ja koki että Jumala halus tätä kautta opettaa hänelle ylistyksestä jotain uutta. Hienoa!
Mä oon ite saanu kokea, että juuri ylistyksen kautta on monia lukkoja itsessä avautunu, ja Jumalan hyvyys ja rakkaus on päässy murtautumaan mun sisälle ja sisimpiin sopukoihin...Monista vaikeista asioista oon saanu päästää irti ja alkaa ajattelemaan asioista uudella tavalla. Ylistäminen ei oo mitään mitä pitäis suorittaa tai väkisin puristaa, vaan se on sydämen asenne ja kumpuaa siitä, että mä oon rakastettu ja haluan ilmaista kiitokseni ja rakkauteni Jumalalle myös musiikin kautta. Jeesus on tullut antamaan meille kyynelten sijaan ilon öljyä, murheisen hengen sijaan ylistyksen viitan! (Jes.61:3) Ylistys on kyllä yks ihanimmista asioista elämässä :) se että saa laulaa/soittaa täydestä sydämestä ja viipyä Herran läsnäolossa on jotain äärettömän hyvää eikä sitä voi sanoin edes kuvata, se pitää ite kokea!

1Halleluja!
Ylistäkää Herraa, te jotka olette taivaassa,
ylistäkää häntä korkeuksissa!
2 Ylistäkää häntä, te hänen enkelinsä,
ylistäkää häntä, kaikki taivaan joukot!
3 Ylistäkää häntä, aurinko ja kuu,
ylistäkää häntä, kirkkaat tähdet!

4 Ylistäkää häntä, korkeimmat taivaat
ja taivaankantta kattavat vedet!
5 Ylistäkööt nämä kaikki Herran nimeä,
sillä hän on ne käskyllään luonut.
6 Hän pani ne paikoilleen ainiaaksi, hän sääti niille järkkymättömät lait.
Ylistäkää Herraa, te jotka olette maan päällä,

7Ylistäkää syvyydet ja meren pedot!
8 Ylistäkää, tuli ja rakeet,lumi ja usva,
ylistä, myrskytuuli, hänen käskyläisensä!
9 Ylistäkää, vuoret ja kukkulat,
hedelmäpuut ja setrit,
10 villipedot ja karja,
maan matelijat ja taivaan linnut!
11 Ylistäkää Herraa, kuninkaat ja kansat,
ruhtinaat ja kaikki maan mahtimiehet,
12 nuorukaiset ja neidot,
vanhat ja nuoret!
13 Ylistäkööt nämä kaikki Herran nimeä,
sillä hänen nimensä yksin on ylhäinen,
hänen mahtinsa ulottuu yli taivaan ja maan.
14 Herra on antanut kansalleen uuden voiman. Häntä ylistävät kaikki hänen palvelijansa, Israelin kansa, joka saa olla lähellä häntä. Halleluja!

psalmi 148

1 Comments:

Blogger sarppa said...

Mahtava juttu nuo rukous- ja ylistysviikot siellä Turussa! Ja Metsku on kyllä ihana paikka; sinne mäkin aina suuntasin kulkuni kun joku sunnuntai teki mieli laulaa, palvoa ja ylistää Herraa. :)

Herra siunatkoon Turkua ja syttyköön siellä Herran liekki joka leviää muualllekin Suomeen!

8:41 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home