Saturday, April 08, 2006

niin paljon parempaa on

rakastaa kuin olla välinpitämätön,
huomioida kuin olla huomaamatta,
kysyä kuin olla kysymättä,
olla vapaa kuin kahlehdittu,
luottaa kuin epäillä,
toivoa kuin olla toivoton,

innostua kuin olla tylsistynyt!


Mulla on meneillään tässä yks pitkäaikainen projekti... Nimittäin identiteettini löytäminen! Se kuka minä olen, millaiseksi mut on luotu, mistä asioista mä haaveilen ja mitkä asiat on mun sydämessä tärkeitä ja mitkä on ne mulle luontevimmat tavat ilmaista itseäni ja tuoda ajatuksiani ja tunteitani esiin. Mä oon ollut matkalla omaan itseeni ja mun matkaoppaana on ollu ihana totuus, jota valhe juoksee kauhuissaan karkuun minkä jaloistaan pääsee, Jeesus :).

Taivaan Isä on näyttänyt mulle sitä, kuinka paljon parempi vaihtoehto on uskaltautua ottamaan Hänen parantavaa rakkautta vastaan, kuin että sulkea sydämen ovet ja pitää itsepintaisesti kiinni siitä että "mä oon arvoton" ja voi kauhistus, "tekopyhä itseni korottaja ja esittäjä, jos uskallan ajatella itsestäni jotain hyvää"!
Mä oon käsittänyt hiukan sitä, että kun mä suostun uskomaan ja ottamaan vastaan sen, että mun todellinen identiteetti ON Jeesuksessa, eli siinä että oon puhdas ja rakastettu, niin A) mun oma elämäni helpottuu ja B). Jumalan toimintamahdollisuudet mun kautta kasvaa, koska pystyn uskomaan siihen, että Hän on luonu mut kuvakseen ja saan kaikella sillä mitä minussa on, ylistää Jumalaa! Jos Jumala on katsonut mut niin arvokkaaksi, että antoi oman poikansa kuolla, jotta minä pelastuisin, niin miksi mä enää epäilisin etten ole tärkeä?!
"Kun hän ei säästänyt omaa Poikaansakaan vaan antoi hänet kuolemaan kaikkien meidän puolestamme, kuinka hän ei lahjoittaisi Poikansa mukana meille kaikkea muutakin?" Room.8.32
On mahtavaa huomata, että Jumala on luonut mut ihmeeksi, punonut minut huolella ja rakkaudella, luonut mun tunteet ja asettanu muhun mun luonteenpiirteet ja ulkonäön, ja antanut mulle juuri minulle suunnitellut lahjat, joista saan iloita ja joita saan käyttää Jumalan kunniaksi ja toisten iloksi! wau!

Niin paljon parempaa on katsoa totuuteen kuin valheeseen!

2 Comments:

Blogger Hana said...

mari! minä olen käyny just samaa läpi nyt :) kuinka kiva oli lukea, että joku muuki :) se on hassua, että ei pysty uskomaan itestään mitään hyvää, heti tulee olo, että on jotenki just itsensäkorottaja. loistavaa, molemmat messissä. hei hei ja siu siu.

11:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

miten niin ollaan joskus ennenki puhuttu tasta asiasta ... oli niin ihana lukee mita olit kirjottanut! niinku tiedat mulla on ollut sama projekti meneillaan. ja se jatkuu edelleen... joka paiva oppii lisaa. oot rakas ja tarkee!

11:12 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home